Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

170814

Allmänt Permalink0

Måndag och ny vecka. Denna dagen innehöll läkarundersökning av Cleo. Allting såg bra ut och samma undersökning ska göras imorgon 😊. Vikten idag var 1658g men det är helt okej fortfarande sålänge hon inte går ner mer än 10% av ursprungsvikten (1750g). Hon blev insatt på multivitaminer var 12:e timme och hon har fått trappa upp magen till 27ml var 3:e timme. Vi testade faktiskt 30ml nu senaste målet och hon tar hand om det väl 😊. Från och med imorgon  så får hon bara min mjölk för jag har tillräckligt mycket nu. Innan fick hon det jag hade och resten var bankmjölk som andra mammor donerat. Nu är det min mjölk som doneras istället och det känns fantastiskt tycker jag när man kan göra så eftersom vi behövde hjälp i början. Den mjölk som Cleo inte behöver av mej fryser man ner och kan användas av andra upp till 6 månader senare. Mycket bra 😊. 


Något annat som är fantastiskt är att neo har ett litet lager med donerade kläder som folk sytt i små storlekar och lämnat in. Vi kör känguruvård så ofta vi kan så Cleo använder inga kläder i nuläget men idag när hon var lite kall fick hon en mössa därifrån, Calle valde och det blev Angry Birds 🐦. Mycket fin 😍. Vi testade att sänka värmemadrassen idag men det var lite tidigt än så vi kör på med den mellan varven 😊.

Nu är det dags att sova för mej, Calle har nattskiftet och jag sover sista natten på perinatal. Imorgon ska jag bli utskriven och Cleo ska flyttas till neo på CSK. Kängurutaxin ska hämta oss vid 11:00 och jag hoppas denna babybluesmamman inte ska bryta ihop totalt när vi lämnar neo för jag tycker det är så himla bra här ❤️. Såklart skönt att få komma "hem" också men lite sorgligt är det allt när vi blivit så väl omhändertagna ☺️😪🙏🏼.

Till top