Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

170820

Allmänt Permalink0

Söndag igår och då var både jag & Calle rätt trötta... Calle tog hundpromenaden på förmiddagen medan jag var kvar på sjukhuset. Det hände inte så mycket mer än det vanliga. Vikten hade på ett dygn gått upp 34g så nu 1784. Vi tog även en längd som visade att Cleo vuxit 1cm sen födseln, nu är hon då 43,5cm lång. Vi vill gärna räkna med de halva centimetrarna också ☺️.


Matningarna går lite blandat men framåt. Vissa amningar lyckas bra medan andra inte alls går, det är svårt att få till var 3:e timme när Cleo bara är vaken ungefär en timme om dagen. Vi kämpar på 💪🏼. Ger Calle mat så ger han 40ml och jag ger 30 eller 40ml beroende på hur mycket hon käkar under amningen. Vi tycker nog att hon verkar tolerera detta bättre och har inte kräkt mer än någon gång sen vi sänkte mängden 😊👍.

För första gången drog Cleo ut sin sond. Det har varit på gång ett par gånger och en gång var den halvvägs ute men idag fanns det ingen räddning. Jag fick sätta dit den nya och det gick bra 😊. Min förhoppning är att kunna göra det hemma sen om den skulle åka ut så man slipper köra in för det. Det var inte jättestor skillnad från när jag sätter V-sonder på jobbet ☺️.

Dagens besökare har varit mamma som tittade inom när hon slutat jobba och moster A-B som kom en sväng på kvällen 😊. Med sej hade hon en liten söt present som visade sej vara Bobbo -Cleos första Babblare 😀. Vi får se om hon blir lika förtjust i dem som kusin Oscar 😉.

Till top