Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

170822

Allmänt Permalink0

Idag visade den utbytta vågen mer tillförlitliga siffror, 1836g 😀 Tempen håller hon bra med hjälp av kläder och filtar så det går med bra 😊. Vi försöker sänka mängden mat jag ger via sond så nu ska vi testa 25ml om det ammas och fortsätta med 40ml när Calle matar. Vågen får säga om det funkar imorgon annars får vi kanske höja igen, det är väldigt svårt att beta hur mycket hon får i sej eftersom hon ofta blir trött och somnar 💤.


Det enda negativa idag var att vi fick reda på att min mjölk inte får doneras. Inga läkemedel är tillåtna enligt de nationella riktlinjerna och jag äter nu en pyttedos metoprolol för blodtrycket och den ställer till det med reglerna 😔. Samtidigt är det bra att det är noga kontrollerat såklart men jag hade gärna hjälpt till ❤️. För Cleos del är det ingen fara men skulle det doneras till ett barn som kanske är 10 veckor yngre vet man inte säkert om det kan ha en liten påverkan.

Dagens besökare var Niklas och äntligen Sandra som blivit av med sin snuva 😊. Vi fikade och hade en trevlig stund 😊. Jag har även tagit en promenad med Balder i Björket idag.

Ikväll har Cleo badat, hon tycker det är så skönt ☺️💗🐳. Efteråt fick hon på sej en av bodysarna jag köpte igår, den sitter som en smäck 😀. 

Till top