Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

180206

Allmänt Permalink0
Jag kom på att jag varit lite slarvig med att uppdatera om Cleos viktresa, allt har bara flutit på över julhelgen och därefter men förra veckan blev det lite ändringar som jag glömt skriva om. Neos dietist som fortfarande är den som har koll på Cleos tillväxt var inte riktigt nöjd med de senaste mätvärdena. Hon växer bra på längden men vikten har släpat efter lite mer nu så kurvan är i underkant. Tidigare har hon ju följt sin egen kurva trots att hon är liten men nu var hon lite väl långt under. Därför har vi avslutat proteinpulverdieten som hon fått länge och testar nu en extra energirik ersättning. Det passar bra då jag ska försöka trappa ner på amningen nu när jag ska börja jobba nästa vecka. Så nu får hon 125ml Infatrini /dygn  och så hoppas vi hon tagit ett skutt till nästa vecka 😊  

Sen har vi även börjat ge lite smakportioner som hittills gjort succé 😍 Innan skulle vi avvakta tills Cleo började visa intresse för vår mat men nu har hon fått så lång tid på sej och är bekväm med bröstmjölken så därför skulle vi försöka komma igång. (null)


Till top