Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

181012

Allmänt Permalink0
Idag var det sista dagen på kirurgen. Vad konstigt det kändes att veta att man nästa vecka inte ska hoppa av hissen på plan 6. Då kaoset eskalerat denna vecka och vi nästan staplat patienterna på varandra i korridorerna känns mitt beslut rätt. Men samtidigt vemodigt då jag egentligen trivs så bra om det bara varit som det var tidigare. Min tillfälliga chef sa hejdå till mej idag genom att inte prata med mej alls, inte vilja ge avskedspresent som vi brukar göra till dem som slutar, inte delta vid fredagsfrukosten som jag bjöd på och istället berätta för oss på avdelningen att vi är otacksamma och att vi inte kommer få något folk till avdelningen om vi pratar med media om läget. Jaja, synd då att det var en av oss som just idag fick ett sug  efter att prata med pressen och berätta hur vi har det.  För vi lever ju trots allt i ett land med yttrandefrihet.

Jag blev hur som helst väldigt fint uppvaktad av mina kollegor idag som fixat en present ändå, jag fick så många fina lyckönskningar, telefonsamtal från några som inte jobbade,  kramar och fina ord. Så det kommer kännas tomt utan er, men nu är det dags att testa något nytt och det ser jag fram emot 😊❤️🌹

(null)

(null)


Till top