Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

Såhär parkerar B-kändisar

Allmänt Permalink37
I lördags körde jag upp till macken ett "snabbt" ärende innan festen här hemma. Skulle endast köpa toapapper och mjölk, tänkte att det skulle gå på fem minuter.
Parkerade vid bensinsidan. Hade en bil framför mej och en bakom, som när man fickparkerar liksom.
Kommer ut och ser att det står en biljävel precis bredvid min bil, som då var inlåst och inte kunde komma någonstans.
Ser även att den som sitter i bilen är Emil Sigfridssons tjej. Ser också att han står längst bak i den långa kön inne i affären. Hur trött blir man då? Bara för man har spelat Tarzan och varit med i Fame Factory (eller vafan det nu va?) kan man inte sluta använda sin hjärna när man kör bil.

#1 - - Zara:

Ska bli kul när vi ses nästa gång!

Vi skulle tanka vilket är meningen med bensinmack! Sedan skulle han gå in och betala kontant! Ska man handla kan man kanske ställa sig på den vanliga parkeringen? Att jag inte kunde flytta bilden beror på att jag inte har körkort! Du kunde väl ha knackat på mitt fönster och frågat i stället för att öppet skriva illa om oss? Känne du oss, tror du att vi tror att vi är speciella? Fult att dömma oss påser viset! Är det ok att skriva så öppet om det som hände med namn och allt bara för att han sätter upp musikaler? Nästa gång, var inte så feg. Knacka på rutan så hade du sluppit lägga ned så mycket enegi på detta!

#2 - - Anna:

Ojoj! Den svenska avundsjukan...... Den är härlig, det är just tjejer som du som gör att vi svenskar besannar oss med vårat rykte! Om du nu visste att det var Emils bil, och han stod i kön varför gick du inte fram till honom så hade han fått gått ut och flyttat sin bil? Om det nu finns någon kategori på B kändis så undrar jag vart du hamnar på listan?

#3 - - Zara:

Jag har absolut inte hotat dig, bara menar på att det intenär roligt när man behöver göra på detta viset när man bor i en sån liten by. Du hade inte behövt gå långt, jag sagt bredvid och hade gärna gått in för att hämta honom åt dig, du ringde inte på din tele förrän du hade satt dig. Att jag uppmärksammade det va för att jag precis tänkt veva ned för att säga att emil kommer om en sekund. Men såg just då att du tog upp din tele för att ringa och ville inte störa.

Min fråga till dig är, hade du skrivit och gjort en sådan fin bild om det varit Sten Karlsson? Eller retar det dig så mycket att det just var Emil? Tror du att vi med avsikt tänkte "nu stänger vi in den bilen"? Å jag, vårt tanklock sitte på den sidan, kom gärna hit och titta, vi bor ju som sagt nära..

#4 - - Emil:

Hej Jennie!



Först och främst vill jag beklaga den uppstådda incidenten. Det var ju inte direkt min tanke att jag skulle "låsa in dig" och spärra din körbana. Det verkar som du tagit illa vid dig vid detta. Tråkigt!

Jag kom dit för att tanka (tanklocket sitter på vänster sida). Automaten tog inte mitt kort. Därför sprang jag in i affären för att kolla om man kunde betala kontant. Jag hade en person framför mig i kön och tänkte att min ärende skulle gå fort.

När jag kom ut igen såg jag att du satt i bilen och jag skyndade för att lämna plats till dig så att du kunde köra iväg. Men det verkade inte som att du hade så bråttom eftersom du satt kvar och pratade i telefonen. Jag vinkade även till dig som en gest att jag bad om ursäkt för att jag stod i vägen. Du kan max ha väntat en minut på mig. Därefter gjorde jag en helomvändning med bilen till andra sidan tapparna för att tanka, på Zaras kort.



Jag tycker det är trist att du hänger ut mig som att jag skulle vara arrogant och tro att jag är förmer än någon annan. Skulle aldrig i hela mitt liv tro att jag är nån för att jag figurerat i lokal media vid vissa tillfällen. Jag är inte en sådan person som har näsan i vädret helt enkelt.



Tycker det är sorgligt att du vill locka läsare till din blogg (vilket du skrivit att meningen var med inlägget) genom att skriva elakheter om en person du inte känner. Hoppas att du kan komma över detta och att dina agg mot mig kan stillas med denna ursäkt.



Tillönskar dig en trevlig midsommar!

Emil "Tarzan" Sigfridsson



#5 - - Jenny:

Nästa gång så borde de som ska handla parkera på parkeringen och de som ska tanka uppe vid pumparna ;) Tror nog de är Jennie som gjort fel här eftersom man INTE får parkera där egentligen :)

#6 - - Jennie:

Som sagt gott folk: provokation lyfter bloggstatusen fick vi ju nyss ett jättebra bevis på:)



Hoppas att ingen blivit sårad, när jag berättade om detta i lördagskväll kunde iallafall många känna glädje.



Och slutligen...

Vad har vi lärt oss av detta?

Titta både till höger och till vänster när du parkerar din bil.



#7 - - Jenny:

De vi "normala" & "vanliga" människor lärt oss utav detta är att man parkerar där de är tillåtet dvs inte vid pumparna på "macken" i Färlöv. ;) Är man då så pass lat så man inte orkar gå de extra 10 meterna ifrån parkeringen så kanske man ska stanna hemma eller så får man sitta "inlåst" i bilen tills de bilarna som har företräde vid pumparna har tankat klart !!! PUNKT SLUT !



Tycker de är sjukt dålig stil att provocera genom att peka finger åt någon annan ! Eller att höja din läsarstatistik med att idiot-förklara en oskyldig människa. Att ha roligt på någon annans bekostnad är ju väldigt snyggt Jennie, jag hoppas du skäms nästa gång du träffar på Zara & Emil. Patetiskt och extremt Omoget !

#8 - - Annika:

Jag säger bara jävla pucko till den som skrev det här inlägget,du är nog inte torr bakom örat.

#9 - - mio:

Det märks ju verkligen att du inte känner Emil! Dessutom tycker jag att det är logiskt att amn parkerar på parkeringen när man ska handla och inte vid pumparna! Lär dig trafikvett innan du hackar på andra!!

#10 - - Åsa:

Du är pucko och saknar hjärna. Emil är den mest underbaraste människa jag känner och skulle aldig göra sig till för att han har varit med i tv.

Som sagt du känner nog inte Emil, han är inte sån du beskriver honom. Blir så arg på sådana som dig!!!!

#11 - - maggan:

ojojoj....jag säger som den föregående talaren, du är minsann inte torr bakom öronen. Skärp till dig! Sluta kasta skit på andra, du får det snabbt tillbaka.

#12 - - Sanna S:

Faaaantastiskt kul med provokation!! Bra jobbat nu har du fått 5 med läsare i denna Vanliga " icke kändisblogg" för det var väl det du ville då du klistrade in länken i Zaras, lite uppmärksamthet. Grattis här kommer den, känns det bättre?



Jättetråkigt för dig att du fick jobbigt med parkeringen. Men tror du att parkering eller långa köer på Ica beror på att man spelat eller inte spelat en musikal i världens största stad Kristianstad. Och Om du hade sett " fame factory, eller vad fan det nu heter" Hade du kanske insett att kille i frågan är definationen av ordet ödmjuk.

"Svenska jantelags avundsjukan" kanske har gjort så att du använde din hjärna lika mycket som du påstår att Emil använde sin, knacka klarar en lobotomerad av!



Då hade du sluppit vara en vanlig svensk som i efterhand uttrycker sina åsikter i en medelmåttig insändare & varit en lika ödmjuk och trevlig människa som herr Emil sigfridsson och hans Zara &

#13 - - Jennie:

Säger mest att the Kissie-style works!



Riktigt kul att det var 300 nya läsare när jag kom hem ikväll, tack ni underbara!



Akta bara så ni inte blir allt för arga, ert blodtryck kan ta stryk :/

Nu ska jag gå och torka mej bakom öronen, där va tydligen vått?!



P.S. Jag ställde mej inte vid pumparna, ställde mej där man står om man ska snabbhandla, dvs. där alla IcaFärlöv-handlare står vid snabba besök.

#14 - - johanna:

HAHHAHAHAHAHAH ooooooooh my goood jag kan inte låta bli att asgarva

folk kan vara så roliga när dom kommenterar!

tack för att ni gav mig dagens skratt folks!



är du torr bakom örat än btw jennie? ;D

kul med alla nya läsare, jag vill också råka ut för nått sånt här! ;)

#15 - - Åkesson:

Haha, dom skriver att du är omogen hit och dit. KOLLA vad vuxna människor skriver "Att du saknar hjärna" Nej fyfan va jag skrattar. Ni ska veta att Jennie brukar faktiskt ta saker i egna händer och hade nog sagt till om hon hade haft TID. Men ni verkar ju inte mycket bättre som låser in en bil på det viset. Hahaha, Tack Jennie för en härlig blogg<3

#16 - - mio:

Om hon nu hade sagt till om hon hade tid.....enligt henne hade hon ju all tid i världen eftersom hon stod instängd....löjlig ursäkt!! Jag säger bara Karma

#17 - - Ania:

Jepp, Jennie blev småsur på att få sin bil instängd pga fulparkering och nu kommer ett brutalt karmastraff att äga rum. Det är ju så universum fungerar.

Jag gissar på en vårta på näsan. En stor vårta!

#18 - - mio:

Dålig karma för att man sprider skit bara för att få publicitet...

#19 - - Jennie:

Ser verkligen fram emot straffet Ania. Att "vuxna" människor ens vågar kalla sej vuxna är fan pinsamt.



Fortsätt kommentera nu:)

#20 - - Ania:

Nämen?! Sprider skit?! Hon har ju inte direkt spridit ut att Emil har klamydia och slår sina barn eller något annat? Det var bara en felparkering, jag tror inte direkt någon som läser detta tänker "ojojoj den där Emil är världens sämsta ondaste människa!". Det var bara lite fun fact typ...



Haha jag tycker Jennie ska blockera deras bil någon gång så kan de skriva ett likadant inlägg om henne. ;) The circle of felparkering i Kristianstad.



Jennie: Jepp, bara vänta du, snart kommer vårtan... Haha ja, det är ganska skojigt att de orkar hetsa upp sig över inlägget!

#21 - - Anonym:

Sorry Blonda Jennie, alla i hela by pratar om dig. Tyvärr inget trevligt, bara hur pantad du är. Kul med denna anstormning av kommentarer, när alla i affären skrattar åt dig o kallar dig blond. Detta säger allt, måste vara kul för dig, kanske du får någon ny vän, fast inte inom de närmaste milen, ha,ha, måste va kul att gå till jobbet, där pratas det också. Blondi lycka till

#22 - - johanna:

haha ja anonym, jennie bryr sig ju antagligen, hon går säkert hem och GRÅTER nu och vågar inte visa sig varken i vinnö/färlöv längre och inte gå till jobbet heller, hon skäms nog ihjäl!



hon ÄR ju blond, vad är grejen?

eller du ligger kanske kvar i det där 'vuxna' stadiet där man jämför smarthet med hårfärg?



detta handlar inte om att vara smart eller dum, jennie skrev vad som hade hänt, och att det sen var dom människorna det var som stängt in henne, ja synd för dem. jag hade nog sagt och trott exakt samma sak!

men vet du en sak- faktum är att jag är brunhårig. ojsan..?

#23 - - Jennie:

Johanna:

De roligaste personerna som kommenterar är de som inte vågar skriva sitt namn:) Gör man inte det kan man ju hitta på vad för skit som helst, t.ex. att folk snackar skit om mej på mitt jobb. Det kvittar om det man skriver är sant eller inte, bara man kan hitta på något som man tror funkar. Detta funkade inte för mej... Fick mest ett gott morgonskratt innan jobbet som kommer göra min dag :)



PUSS!

#24 - - Leopold Stotch:

Detta är ju fantastiskt roligt att läsa. Självklart försvarar man ju kändisarna. Klart dom får blockera ens bil när deras kort strular. Zara, grymt uttalande "ska bli kul nästa gång vi ses". rutinerat.. du är faktiskt ingen b-kändis för mig. tyckte du va riktigt snygg i början av din karriär. missuppfatta mig rätt, inte varit uppe på tapeten på sistone bara.

Det är klart att färlövsbor vilket jag antar att JENNY är hejjar på kändisen. kan ju skriva i din blogg om Zara skulle hälsa på dig. Riktigt bra sagt om att det är förbjudet att ställa sig vid pumparna när man ska handla. svårtolkad bild men jag skulle vilja säga att hon inte stod vid pumparna.

Ania är bäst!



Anonym är också riktigt vass.

#25 - - Jennie:

Om jag hade stått vid pumparna hade macken nog varit kända för att ha de längsta bensinslangarna ever, ett mått på kanske 3-4 m. Sorry att jag inte orkade lägga ner så mycket tid och energi på bilden som vissa gör på sina kommentarer:) Får tänka på det nästa gång.

#26 - - JENNY:

Eftersom du är så smart och pratglad Jennie, att du inte går in o frågar Robban på macken om de är okej att parkera uppe vid pumparna ?! Do it ! För senast jag kollade är där inga rutor och dem vill inte att man parkerar där. Så jag tycker att ZARA & EMIL gjorde helt rätt !! Awesome. synd att du inte fick sitta där i flera timmar så du missade din egen fest ;) De hade gjort min dag :D HAHAHAHA.



Och till Leopold Stotch- Jag ska helt klart skriva i min egen blogg när B-kändisarna Zara & Emil hälsar på mig. För då vore jag ju mega häftig och kanske min läsarstatistik också går upp !! JIPPIE.



Föresten Jennie, vad ska du göra härnäst ? jag menar nu har du fått några extra läsare och för att dem ska stanna måste du nog avancera dina inlägg en aning ;)



#27 - - Leopold Stotch:

är det inte lite det som är skillnaden mellan bensinmack och mataffär? ta dig utanför färlöv jenny så ska du se hur sjukt det går till på mackarna i stan. folk som ställer bilarna där det inte finns varken rutor eller ringar

#28 - - johanna:

jag börjar undra om inte den där jennY är lite typ.. störd i huvudet?

#29 - - s a n d r a:

ÄLSKAR DIG JENNIE

#30 - - Jennie:

JennY: Själv grejjen är väl inte var man får eller inte får parkera? Det handlar ju lite mer sunt förnuft kan jag tycka. Hade Emil&Zara varit smarta nog att titta sej omkring kunde de sett att det va ledigt vid ALLA pumpar och där stod det inte några andra bilar parkerade heller.



Det är möjligt att det är "förbjudet" att parkera där, dock verkar inte personalen bry sej speciellt mycket eftersom de aldrig säger till någon som gör det.



Och angående frågan vad som händer härnäst... Jag får väl se om det blir fler skandaler från deras sida... Annars är jag rätt nöjd med att läsarna verkar vara här för att stanna. Statistiken har inte sjunkit mycket ;)



Ha det fint och bli nu inte rädd om du lämnar Färlöv för en dag.

#31 - - Jenny:

Så jäkla sant Johanna, Jag är typ ... mega störd i huvudet ! Tror nog aldrig du träffat nån som är så typ.... störd som mig, så passa dig ;)



Leopold Stotch - Skilladen för mig på en mataffär och en mack är att om jag ska handla MAT så parkerar jag på parkeringen. Ska jag tanka så parkerar jag min bil på "macken" dvs vid pumparna.

Ta dig gärna en sväng om till Färlöv hjärtat så ska du få se hur de "oftast" går till ;)



Jag börjar dock inse att detta gått till överdrift och nu har häggan fått den publicitet hon velat, YEEY . Vad blir de, fyra dagar i rampljuset av såkallade B-kändisar och dess nära o kära ! Congratz. Nu kan du återgå till ditt lilla tråkiga liv igen :)



Tjaarååå.

#32 - - Leopold Stotch:

JENNY, toapapper och mjölk är inget att slänga på grillen.



#33 - - johanna:

pusspuss jennY!

#34 - - Jennie:

JennY, varför besvarar du aldrig mina frågor jag ställer? Blir fan ledsen...

#35 - - JENNY:

Här kommer ditt svar Jennie, Självklart är inte grejen vart man får parkera eller inte, utan allt detta handlar om att du hittade ett perfekt sätt att få lite publicitet för något som egentligen inte var någon "big deal" aight?



Tråkigt att vissa människor känner sig överkörda och utpekade för de, men de är upp till dig hur du vill behandla andra människor ! Hoppas att de en dag behandlar dig med lika mycket intrigitet, privatliv och respekt som du gett dem ! =)



Torka tårarna och KRAM på dig !!!

#36 - - Leopold Stotch:

måste berömma dig lite för ditt svar JENNY. Hatar när man blir behandlad med privatliv för det första.

känns nästan som du blivit mest sårad av alla(?)

#37 - - Jennie:

Jenny: För mej va detta en big deal, det märktes väl i mitt inlägg?

Kan du inte be Robban att antingen göra parkeringsrutor vid pumparna (det brukar väl finnas på bensinstationer?) eller sätta upp en skylt om var/hur man får parkera där. Hade varit till hjälp för en hel del tror jag. Sånt här får ju bara inte hända.

Till top