Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

160816

Allmänt Permalink0

Idag tog jag en underbar promenad till Apoteket utanför sjukhuset ☺️. Det underbara var att andas friskluften eftersom jag inte varit ute sen i fredags morse när vi gick från parkeringen i Lund in på sjukhuset ☺️. Fick visserligen en försmak igår när vi lastades in i ambulansen med men den räknas inte. Så jag fick röra mej lite utanför väggarna här, satt ute på em bänk en stund och njöt av det kvava vädret 😎. Det gjorde susen!


Vi har träffat en av läkarna här, Bo Selander. Han sa att allt ser jättebra ut med Cleo, det vi fokuserar på nu är fortsatt upptrappning av maten (idag 35ml) och sen försöker vi sänka värmemadrassen sakta men säkert för att se om hon klarar att hålla värmen själv. Inga prover behövdes idag för hon ser inte gul ut så det slapp vi 😀. Imorgon ska all övervakning avslutas för saturationen och pulsen har legat så stabilt hela tiden så det behövs inte heller. Detta känns typ för bra för att va sant 😍.

Jag har annars varit här resten av dagen. Calle har haft lite ärenden så han körde iväg i eftermiddags och kom tillbaka ikväll. Vi har ju Balder också att tänka på så han fick åka med Calle en sväng till Vinnö för rastning och sen tillbaka till mammas lägenhet. Jag är lite avis för jag saknar honom så mycket 🐶. Imorgon tänkte dock jag ta mej ut och rasta honom en kortis för att se vad jag orkar. 

Besökarna idag har varit Niklas & kusin Amanda, mycket trevligt! Hade så mycket att prata om så bilder glömdes bort ☺️.

Till top