Jennie Hägg

27-årig tjej som jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning på CSK. Bor med Calle i vårt hus i Vinnö och har en 2-årig borderterrier vid namn Balder. Tycker om att shoppa, titta på serier, äta god mat, inredning, träffa vänner & familj och träning. Blev den 11/8 mamma till en liten Cleo som med ett planerat kejsarsnitt kom till världen i vecka 33+5.

170915

Allmänt Permalink0

Idag kom hemsjukvården och nu börjar det hända grejor 😀. Tidigare har jag känt att man i princip svarar samma sak varje gång de kommer... "Amningen går sisådär, vi ger hälften fulla mål" osv.

Idag kunde jag ju då berätta att amningen går bra och att vi knappt gett några fulla mål de senaste två dagarna 😀. Nu kör vi därför vidare med 10/50ml för vikten låg på 2355g. Om allt rullar på såhär bra så kan vi förhoppningsvis skrivas ut om ca två veckor 😊. Och sonden kan vi kanske få dra nästa vecka vilket hade varit väldigt skönt (mest för att Cleo är så snorig av den).

Och mitt besök hos doktorn gick också bra. Han trodde inte att det är någon abcess eller infektion i snittet, jag ska avvakta över helgen och se om det lättar. Han gav lugnande svar på om det verkade bli som förra gången jag skulle läka ett OP-sår och det trodde han inte. Då tog nämligen såret på bröstbenet 4 månader att läka och det är min fasa med detta med. Så det var väldigt skönt 🙏🏼. Och hjärtat som egentligen har anledningen till besöket hos honom såg också bra ut 😉. Nu kan kontrollerna glesas ut och återgå till var 6:e månad 😊.

Till top